پیش بینی شیخ احمد یاسین از سرنوشت رژیم صهیونیستی در سال2027 چه بود؟ +فیلم

شیخ احمد یاسین شاهد جنگ های اعراب و رژیم صهیونیستی، پیمان کمپ دیوید، پیمان اسلو و انتفاضه بود. او باور داشت، نیروهای مقاومت به مرحله ای خواهند رسید که کار رژیم صهیونیستی را یکسره کنند.

به گزارش مجله برترین ها، مشرق نوشت: احمد اسماعیل یاسین در ژوین 1936 در روستایی در جنوب نوار غزه به دنیا آمد. تولد او مصادف با اولین انقلاب مسلحانه فلسطین علیه استعمار انگلیس و سیاست علنی مهاجرت صهیونیست ها بود. پدرش در پنج سالگی فوت کرد و مادرش سعده عبدالله الحبیل سرپرستی او را بر عهده گرفت.

نظامیان صهیونیست سال 1948 روستای وی را ویران کردند. احمد یاسین در نوجوانی هنگام بازی با همسالان خود در ساحل دریای غزه از ناحیه مهره های گردن دچار شکستگی شد که منجر به فلج شدنش شد.

احمد برای تحصیل به مصر رفت و در دانشگاه الازهر تحت تاثیر گروه اخوان المسلمین قرار گرفت و کتاب های رهبران آن را خواند و با افکار آنها آشنا شد و پس از بازگشت به نوار غزه، خود را وقف فعالیت های فرهنگی و شروع به برقراری ارتباط با جوانان کرد.

پیش بینی شیخ احمد یاسین از سرنوشت رژیم صهیونیستی در سال2027 چه بود؟ +فیلم

او مساجد را مرکز وکالت و مددکاری اجتماعی قرار داد و دروس را برای مردان و زنان و نیز کودکان اختصاص داد و در مساجدی که رفت و آمد داشت برای حمایت از نیازمندان صندوق حمایتی تاسیس کرد. جوانان زیادی تحت تاثیر استعداد سخنوری و شیوه موعظه اش دور او جمع شدند و او به مشهورترین خطیب غزه تبدیل شد و شهرتش به همه شهرها و روستاهای باریکه رسید.

شیخ احمد جنبش اسلامی را در غزه تاسیس کرد و با اخوان المسلمین در اردن مرتبط بود. وی همچنین در سال 1976 جمعیت اسلامی را تاسیس کرد که در زمینه ورزش و آموزش اندیشه های اسلامی به جوانان فعال بود و فعالیت های آن از جمله سمینارها، سخنرانی های مذهبی و سفرها مورد استقبال جوانان قرار گرفت.

او در سال 1982 اولین هسته های مقاومت نظامی را در نوار غزه تاسیس کرد و با کمک مالی طرفدارانش ه سلاح تهیه کرد و به جوانان آموزش داد.

در سال 1363 به اتهام حمل سلاح دستگیر شد، اما یک سال بعد در تبادل اسرا آزاد شد تا به کار وکالت و رهبری مقاومت نظامی بازگردد و با وقوع انتفاضه اول تصمیم گرفت وارد مرحله جدیدی از مقاومت شود. اشغال از طریق اقدام مسلحانه، تظاهرات و ایجاد یک سازمان جدید.

تاسیس جنبش حماس

احمد یاسین گروه از جوانان برای تشکیل یک سازمان اسلامی برای مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی و تلاش برای آزادی فلسطین به توافق رسید و آن را جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نامید.

در 10 دسامبر 1987، با وقوع اولین انتفاضه فلسطین، جلسه ای در خانه شیخ یاسین در نوار غزه با حضور شش تن از برجسته ترین چهره های اسلامی فلسطین به نام های دکتر عبدالعزیز الرنتیسی، شیخ صلاح شحاده، دکتر ابراهیم الیزوری، مهندس عیسی النشر، محمد شمع و عبدالفتاح دخان به این نتیجه رسیدند که انتفاضه فرصتی برای ورود به مرحله جدیدی در مقاومت در برابر اشغالگری و اقدام مسلحانه است.

در 14 دسامبر اولین بیانیه جنبش “حماس” منتشر شد که در آن از مردم فلسطین خواست تا در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی مبارزه کنند.

دستگیری و زندگی در زندان

دستگاه های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از سال 1970 مکرراً او را احضار کرد و در سال 1984 بازداشت کردند. وی به 13 سال زندان محکوم شد. در سال 1985 به عنوان بخشی از تبادل زندانیان آزاد شد. او بار دیگر در اردیبهشت 1368 دستگیر شد، کیفرخواست صادر شد و توسط دادگاه نظامی به حبس ابد محکوم شد.

گردان های عزالدین قسام به عنوان بخشی از قرارداد تبادل اسرا با مسیولان رژیم اشغالگر در ازای آزادی یک نظامی اسراییلی که در دسامبر 1992 اسیر شده بود، پیشنهاد آزادی او را دادند، اما تل آویو این پیشنهاد را رد کرد.

چندین تلاش دیگر برای آزادی او انجام شد، تا اینکه این امر در اکتبر 1997 در مبادله بین اردن و رژیم صهیونیستی محقق شد، جایی که او در ازای تحویل دو مامور موساد که پس از تلاش نافرجام برای ترور خالد مشعل عضو رییس سابق دفتر سیاسی حماس، آزاد شد.

نگرش شیخ

شیخ احمد یاسین، جهاد و مقاومت را تنها راه رهایی فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی می دانست و بر ضرورت آماده سازی ملت، کادرسازی و هدایت آگاهی مردم قبل از جهاد نظامی تاکید می کرد.

وی معتقد است فلسطین تنها مسیله فلسطینی ها نیست، بلکه مسیله همه مسلمانان است، بنابراین معتقد است که آزادی آن بدون دستیابی به رنسانس جامع اسلامی محقق نمی شود.

او معتقد بود توافق اسلو برای مردم فلسطین نتیجه نداشت، بلکه به علت همکاری امنیتی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و اشغالگران، که علیه همه کسانی که می خواستند در برابر آن مقاومت کنند، منجر به از هم پاشیدگی وحدت آنها شد.

شیخ یاسین معتقد بود که حماس بیش از همه از این هماهنگی متاثر شد، زیرا راه را بر گروه های نظامی بسته و دشوارتر کرده.

بازداشت خانگی

تشکیلات خودگردان فلسطین حبس خانگی را برای احمد یاسین به علت مخالفت او با مواری اعمال کرد. در سال 1998 در حصر خانگی قرار گرفت.

در دسامبر 2001، به عنوان بخشی از یک تلاش گسترده برای محدود کردن فعالیت سران جنبش حماس، حبس خانگی بر او تحمیل شد که منجر به درگیری بین تعدادی از افرادی شد که در اطراف خانه او جمع شده بودند. برای شکستن اجازه اقامت و نیروهای امنیتی این اداره، و منجر به شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن ده ها نفر شد.

تلاش های نافرجام برای ترور

احمد یاسین مورد سوء قصدهای ناموفق متعددی قرار گرفت که اولین آنها در ماه رمضان 2002 در مسجد الرحمه در منطقه الصبرا بود که هدف بالگردهای اشغالگران قرار گرفت.

دومی در 6 سپتامبر 2003 بود که هلیکوپترهای صهیونیست ها او را در حالی که در یک ساختمان مسکونی در غزه بود که همراه با اسماعیل هنیه بود، هدف قرار دادند که منجر به جراحات جزیی در بازوی راست و دست راستش شد.

در همان سال آمریکا در دوران جورج دبلیو بوش – نام شیخ احمد یاسین را در فهرست تروریست ها قرار داد.

پیش بینی زوال رژیم صهیونیستی:

شیخ احمد یاسین بر این باور بود که ملت فلسطین توان خود را باز خواهد یافت و نیروهای مقاومت دیگر در پی کدایی صلح با رژیم صهیونیستی نخواهند رفت، بلکه در پی جنگی خواهند بود، که آزادی فلسطین در آن رقم بخورد او همواره تاکید داشت، رژیم صهیونیستی رفتنی است.

او در گفتگویی زوال رژیم صهیونیستی را پیش بینی کرده بود، شیخ احمد گفت: رژیم صهیونیستی بر ظلم و غصب زمین دیگران پایه گذاری شده، بر اساس معتقدات ما چنین رژیم های ماندگار نیست، من تاکید می کنم اسراییل در سال 2027 وجود نخواهد داشت.

دیدار با رهبر معظم انقلاب

شیخ احمد یاسین در اردیبهشت 1377 با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد.

شهادت
سرانجام شیخ احمد یاسین در 22 مارس 2004 هنگام خروج از مسجد پس از اقامه نماز صبح به شهادت رسید. عملیات ترور زیر نظر آریل شارون نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی بود.

در حالی که شیخ احمد یاسین روی ویلچر نشسته بود بالگرد آپاچی ارتش رژیم صهیونیستی سه موشک به سمت وی شلیک کرد و در سن 68 سالگی به شهادت رسید.

پایان خبر مجله برترین ها

پیش بینی شیخ احمد یاسین از سرنوشت رژیم صهیونیستی در سال2027 چه بود؟ +فیلم

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیش بینی شیخ احمد یاسین از سرنوشت رژیم صهیونیستی در سال2027 چه بود؟ +فیلم" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیش بینی شیخ احمد یاسین از سرنوشت رژیم صهیونیستی در سال2027 چه بود؟ +فیلم"، کلیک کنید.