هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان

بعد از آن که دعای تحویل سال را خواندیم، بچه ها آرام نمی شدند. تلاش من هم برای آرام کردن آن ها بی فایده بود. با گریه و زاری عجیب می گفتند: «امام رضا (ع) برای ما هدیه فرستاده! آن را می بوسیدند و روی چشم خود می گذاشتند.»

به گزارش مجله برترین ها، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در قرارگاه قدس در دوران دفاع مقدس، در بخشی از کتاب تاریخ شفاهی خود به بیان خاطره ای کوتاه از حال و هوای رزمندگان در ایام نوروز در جبهه پرداخته که به مناسبت سال نو منتشر می شود:

«اولین عید نوروزی که در جبهه بودم، نوروز سال 1360 بود. رزمنده ها از حرم علی بن موسی الرضا (ع) هدیه ای آورده و در هتل پرشین مراسمی گرفته بودند.

بعد از آنکه دعای تحویل سال را خواندیم، بچه ها آرام نمی شدند. تلاش من هم برای آرام کردن آن ها بی فایده بود. با گریه و زاری عجیب می گفتند: «امام رضا (ع) برای ما هدیه فرستاده! آن را می بوسیدند و روی چشم خود می گذاشتند.»

چه حالی داشتیم آن شب و چه دعا و توسلی خواندیم. من آنجا این روایت را برایشان خواندم که کل یوم لایعصی الله فیه فهو عید (هر روزی که در آن معصیت نشود، آن روز عید است) و گفتم: بهترین دوران و بهترین عید برای شما، همینه که توی جبهه هستید.»

منبع:

موحد علوی، علیرضا، تاریخ شفاهی دفاع مقدس: روایت عبدالله حاجی صادقی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، تهران 1402، صص 69، 70

پایان خبر مجله برترین ها

هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان"، کلیک کنید.