امشب ساعت را به وقت زمین کوک کنید

«ساعت زمین» یک رویداد جهانی است که توسط صندوق جهانی طبیعت (WWF) و با هدف جلب توجه مردم به حفظ کره زمین و پیامدهای تغیرات اقلیمی به طور مشترک در یک ساعت خاص در آخرین شنبه مارس اطلاق می شود.

به گزارش مجله برترین ها نخستین گرامیداشت ساعت زمین در ایران در سال 1390 و با خاموشی چراغ های برج میلاد در تهران انجام شد و در سال 1391 تعداد بیشتری از سازه های معروف شهرهای ایران به این حرکت پیوستند و افزون بر برج میلاد، برج آزادی تهران، سی وسه پل اصفهان، پل سفید اهواز و ساعت میدان و شهرداری رشت نیز چراغ های خود را خاموش کردند.

آیین «ساعت زمین» در سال 1403 در روز شنبه ( 4 فروردین مصادف با 23 مارس سال 2024 ) از ساعت 20 و 30 دقیقه تا 21 و 30 دقیقه به وقت محلی در سراسر جهان برگزار می شود.

به گزارش اداره کل محیط زیست شهرداری تهران، شما شهروندان هم با خاموش کردن چراغ های غیر ضروری با این رویداد بین المللی همراه شوید. 

پایان خبر مجله برترین ها

امشب ساعت را به وقت زمین کوک کنید

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "امشب ساعت را به وقت زمین کوک کنید" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "امشب ساعت را به وقت زمین کوک کنید"، کلیک کنید.