فرق کانسیلر و کرم پودر و پنکیک چیست؟

فرق کانسیلر و کرم پودر و پنکیک در این مقاله برای افرادی که نمی دانند، به صورت کامل توضیح داده شده است. کانسیلر، کرم پودر و پنکیک جزو اقلام آرایشی هستند و هر کدام کارایی خاصی دارند و برای هدفی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین اگر شما هم قصد دارید یک میکاپ حرفه ای داشته باشید، اما فرق کانسیلر و کرم پودر و پنکیک را نمی دانید به ادامه مطالب توجه نمایید.

1. کرم پودر

کرم پودر یکی از لوازم مهم در میکاپ است که به منظور یکنواخت کردن رنگ پوست و پوشاندن لک های جزئی مورد استفاده قرار می گیرد. کرم پودر معمولاً حاوی رنگدانه‌، مرطوب‌کننده‌ و گاهی SPF است و انواع مختلفی از جمله مایع، کرمی، پودری و فشرده دارد.

همانطور که قبلا عنوان شد، از کرم پودر برای ایجاد سطحی صاف و یکنواخت روی پوست استفاده می گردد و کمک می کند تا نواقصی از جمله کک و مک ها، قرمزی ها و غیره پوشانده شوند. کرم پودر معمولاً پایه ای برای سایر محصولات آرایشی، همچون کانسیلر، پنکیک و رژگونه است. میزان پوشش کرم پودر می ‌تواند متفاوت باشد. انتخاب نوع پوشش کرم به نیاز فرد بستگی دارد.

نکات استفاده از کرم پودر

برای اینکه کرم پودر نتیجه بهتری روی پوست تان داشته باشد، توصیه می کنیم به نکات ذکر شده توجه نمایید:

  • آماده ‌سازی پوست: پیش از استفاده از کرم پودر، پوست تان را تمیز و مرطوب کنید.
  • روش استفاده: بهتر است از براش یا اسفنج برای پخش کردن کرم پودر استفاده نمایید. برای اینکه رد یا خطی از کرم روی صورتتان باقی نماند آن را به صورت ضربه ای روی پوست خود پخش کنید.
  • تثبیت آرایش: پس پخش نمودن کرم پودر، از پنکیک یا پودر فیکس برای افزایش ماندگاری آرایش خود استفاده نمایید.

2. کانسیلر

کانسیلر محصولی آرایشی است که برای پوشاندن نواحی خاص، مانند تیرگی های زیر چشم، جوش ‌ها، لک ‌ها و غیره استفاده می ‌شود. کانسیلر از کرم پودر غلیظ‌ تر بوده و حاوی رنگدانه ‌های بیشتری می باشد. بافت آن مایع، کرمی یا فشرده است.

همانطور که اشاره شد، کار اصلی کانسیلر پوشاندن پوشاندن جوش‌ ها، لک ‌ها و تیرگی های زیر چشم می باشد. می ‌توان از آن برای برجسته‌ کردن نواحی خاصی از صورت، مانند زیر ابروها یا بالای گونه ‌ها نیز استفاده نمود. همچنین این محصول با پوشاندن نواقص صورت، به ایجاد ظاهری صاف و یکنواخت کمک می ‌کند. کانسیلرها عموما دارای پوشش بالایی هستند، به همین دلیل برای نواحی که نیاز به کاور بالا دارند ایده ‌آل می باشند.

نکات استفاده از کانسیلر

برای اینکه کانسیلر پوشش بهتری داشته باشد، به نکاتی که در ادامه ذکر شده اند، دقت نمایید:

  • انتخاب رنگ: برای پوشاندن تیرگی های زیر چشم، از کانسیلری که روشن ‌تر از رنگ پوست خودتان می باشد، استفاده کنید. برای محو کردن جوش ‌ها و لک ‌ها، رنگ کانسیلر باید به رنگ پوست تان نزدیک باشد.
  • روش استفاده: از براش، اسفنج یا انگشت خود برای پخش کردن کانسیلر استفاده کنید. بهتر است با حرکات ضربه ‌ای آن را روی نواحی مورد نظر پخش کرده تا پوشش یکنواختی به دست بیاید.  
  • تثبیت آرایش: از پودر فیکس یا پنکیک برای جلوگیری از پخش شدن کانسیلر استفاده کنید.

3. پنکیک

پنکک یا پنکیک برای تثبیت آرایش و کنترل چربی پوست استفاده می ‌شود. پنکیک بافت فشرده ای دارد و ممکن است حاوی رنگدانه و مواد نرم‌ کننده باشد. پنکیک علاوه بر تثبیت آرایش به ماندگاری آن نیز کمک می کند. برای پوست ‌های چرب، پنکیک باعث جذب چربی اضافی و کاهش براقیت پوست می شود. معمولاً از پنکیک برای ایجاد یک سطح مات و صاف روی پوست استفاده می کنند.

نکات استفاده از پنکک

  • انتخاب رنگ: رنگ پنکیک بهتر است به رنگ پوست نزدیک باشد تا بتواند به خوبی آرایش را تثبیت کند.
  • روش استفاده: از پد یا براش مخصوص پنکیک استفاده نمایید. بهتر است به آرامی و با حرکات ضربه‌ ای پنکیک را روی پوست پخش کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش کردیم تا فرق کانسیلر و کرم پودر و پنکیک را به صورت کامل توضیح دهیم و کارایی هرکدام را بیان نماییم. افرادی که نمی دانند هر یک از این اقلام آرایشی چه کاربردی دارند بهتر است به موارد عنوان شده دقت نمایند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فرق کانسیلر و کرم پودر و پنکیک چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فرق کانسیلر و کرم پودر و پنکیک چیست؟"، کلیک کنید.