برگزاری استارت‌آپی برای شناسایی خوراک و نوشیدنی‌های اصیل مهریز

برگزاری استارت‌آپی برای شناسایی خوراک و نوشیدنی‌های اصیل مهریز

مجله برترین ها/یزد مسئول کمیته گردشگری خوراک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از برگزاری رویداد استارت آپی گردشگری خوراک و نوشیدنی‌های سنتی شهرستان مهریز خبر داد.

حسین دهقان منشادی در گفت‌وگو با مجله برترین ها ضمن اعلام این خبر خاطرنشان کرد: اهمیت خوراک و نوشیدنی، نه تنها به عنوان یک نیاز اولیه بلکه به عنوان منبعی درآمدزا برای مقاصد گردشگری بر کسی پوشیده نیست.

وی با تاکید بر این که عرضه خوراک‌ها و نوشیدنی‌ها، ضمن معرفی فرهنگ و تاریخ هر منطقه، ظرفیت بالایی در جذب گردشگر برای آن منطقه ایجاد می‌کند، گفت: در همین راستا نیز احیاء و ترویج انواع خوراک سنتی شهر و روستاهای کشور عزیزمان ایران، یک وظیفه و ضرورتی انکارناپذیر است.

دهقان خاطرنشان کرد: این رویداد استارتاپی در نظر دارد با برگزاری رویدادهای گردشگری خوراک زمینه لازم را جهت احیاء و عرضه پیش غذا، خوراک های اصلی، نوشیدنی، پس غذا و میان وعده‌های فراموش شده یا کمتر دیده شده فراهم کند.

وی با بیان این که این رویداد با همکاری کمیته گردشگری خوراک استان یزد و یک شرکت توسعه کارآفرینی و نوآوری خوراکی برگزار می‌شود، افزود: این رویداد یازدهم مردادماه در مهرنگار مهریز با همکاری مربیان فنی و حرفهای شهرستان مهریز برگزار خواهد شد ولی قطعاً مشارکت ذینفعان گردشگری، از جامعه محلی و بخصوص بانوان تا رستوران‌ها، هتل‌ها و بومگردی‌ها که محل عرضه خوراک و نوشیدنی هستند، در این رویدادها حائز اهمیت است.

این مسئول ضمن اشاره به این که رویداد مذکور به صورت رقابتی سالم و سازنده برای تهیه و سرو خوراک و نوشیدنی سنتی برگزار خواهد شد، گفت: همزمان با توسعه و ترویج گردشگری خوراک، به دست آوردن اطلاعات کافی و نیروی انسانی مستعد و ماهر، برای تهیه خوراک و نوشیدنی سنتی مختص شهرستان مهریز، از مهم‌ترین دستاوردهای این رویداد خواهد بود.

دهقان متذکر شد: قطعاً این اهتمام و آمادگی وجود دارد که در زمینه ثبت ملی خوارکی‌ها یا نوشیدنی‌های اصیل و مستند معرفی شده در این رویداد، پیگیری و اقدام لازم صورت گیرد.

پایان خبر مجله برترین ها

برگزاری استارت‌آپی برای شناسایی خوراک و نوشیدنی‌های اصیل مهریز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برگزاری استارت‌آپی برای شناسایی خوراک و نوشیدنی‌های اصیل مهریز" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برگزاری استارت‌آپی برای شناسایی خوراک و نوشیدنی‌های اصیل مهریز"، کلیک کنید.