پاسخ به نیاز مدارس بدون حمایت خیران دشوار است

پاسخ به نیاز مدارس بدون حمایت خیران دشوار است

به گزارش خبرگزاری مجله برترین ها از قزوین؛ حجت الاسلام علی لطیفی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی قزوین در نشست مجمع خیرین مدرسه ساز قزوین اظهار کرد: تشکیل مجمع خیران از سنت های پسندیده ای است که بخش کوچکی از برکات و خیرات آن قابل مشاهده است.

وی مجمع خیران مدرسه ساز را یک جریان فرهنگساز و دارای امنیت اجتماعی خواند و ادامه داد: نگرش افراد مختلف با مشاهده افراد خیرخواه و نیکوکار تغییر کرده و می تواند این افراد را به عنوان نیکوکاران آینده به جامعه معرفی کند.

وی تاکید کرد: خیرخواهی در شکل گیری فرهنگ اجتماعی نقش بسزایی دارد و به نوعی کار فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و تربیتی به حساب می آید که باید مورد توجه مسیولان باشد.

حجت الاسلام لطیفی به مشکل کوچک انگاری آموزش و پرورش اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه قدر و قیمت آموزش و پرورش به خوبی بیان نشده که به نظرم حرکت خیران مدرسه ساز می تواند جبران کننده این موضوع باشد.

این مسیول با بیان اینکه سرمایه گذاری در زمینه آموزش و پرورش ارزش مضاعفی دارد، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا بهترین مدارس را داشته باشیم، چراکه دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور خواهند بود.

وی با بیان اینکه ساخت مدرسه خط شکنی و اقدامی مهم محسوب می شود، اضافه کرد: امیدواریم این مسیر با قدرت ادامه پیدا کند و با تثبیت آن دغدغه خیران نیز رفع شود.

حجت الاسلام لطیفی یکی از هوشمندی ها و بصیرت های خیران مدرسه ساز را عمومی کردن اهمیت مدرسه برشمرد و خاطرنشان کرد: این موضوع که تمام نهادهای دیگر در مدرسه ساخته می شوند، مساله قابل توجهی است و اگر فضای مدرسه طوری نباشد که دانش آموز استعدادسنجی شده و یا برای خدمت به کشورش انگیزه پیدا کند، در همه زمینه ها به بن بست می رسد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی یادآور شد: تنوع در خدمات نباید محدود شود و خدمات ماندگاری در حوزه آموزش و پرورش داریم که از جنس فرهنگسازی می تواند به رشد و پیشرفت آموزش و پرورش کشور کمک کند.

46

پاسخ به نیاز مدارس بدون حمایت خیران دشوار است

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پاسخ به نیاز مدارس بدون حمایت خیران دشوار است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پاسخ به نیاز مدارس بدون حمایت خیران دشوار است"، کلیک کنید.