دست نوشته «آلبر کامو» صدها هزار یورو فروش رفت

دست نوشته «آلبر کامو» صدها هزار یورو فروش رفت

یک نسخه دست نویس از کتاب «بیگانه» نوشته «آلبر کامو» در یک حراجی به قیمت صدها هزار یورو فروخته شد.

به گزارش مجله برترین ها، یک پیش نویس دست نوشته از رمان فرانسوی «بیگانه» نوشته «آلبر کامو»، نویسنده برنده نوبل ادبیات در یک حراجی به قیمت 650,000یورو(553,000 پوند) فروخته شد.

«گاردین» نوشت: این نسخه 104 صفحه ای که به روایت یک مرد فرانسوی می پردازد که یک مرد عرب را در الجزیره می کشد، روز چهارشنبه در پاریس به مزایده گذاشته شد.

البته این نسخه شبیه یک پیش نویس اولیه عادی نیست که شامل خط خوردگی و اصلاحات معمول باشد. در عوض به نظر می رسد که در سال 1944 میلادی یعنی دو سال پس از اینکه این رمان در فرانسه منتشر شد، توسط «کامو» نوشته شده باشد.

اینکه چرا «کامو» که در سال 1957 میلادی برنده جایزه نوبل ادبیات شد، با زحمت فراوان کتاب منتشرشده خودش را با خودکار سیاه روی کاغذ پیاده کرده است و آن را امضا و تاریخ آن را آوریل 1940 نوشته و یادداشت های بامزه ای نیز در کنار آن نوشته است، هنوز مشخص نیست.

هویت نخستین خریدار این نسخه دست نویس مشخص نیست، اما این نسخه پیش تر دوبار در سال های 1958 و 1991 در حراجی به مزایده گذاشته شده است.

رمان «بیگانه» در چاپ اول در قالب 4,400 نسخه منتشر شد، اما خیلی زود به یک کتاب پرفروش و یک کتاب کلاسیک فرانسوی تبدیل شد و میلیون ها نسخه از آن به فروش رسید.

پایان خبر مجله برترین ها

دست نوشته «آلبر کامو» صدها هزار یورو فروش رفت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دست نوشته «آلبر کامو» صدها هزار یورو فروش رفت" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دست نوشته «آلبر کامو» صدها هزار یورو فروش رفت"، کلیک کنید.