رییس سازمان سینمایی از سازوکار اکران نوروز 1403 گفت/ پیش بینی خزایی از سینمای ایران در سال جدید

در گفت وگو با مجله برترین ها؛

رییس سازمان سینمایی از سازوکار اکران نوروز 1403 گفت پیش بینی خزایی از سینمای ایران در سال جدید

رییس سازمان سینمایی از چگونگی اکران فیلم ها در نوروز 1403 و احتمال روی پرده رفتن فیلم های جدید در اکران عید فطر گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری مجله برترین ها، چهارشنبه هفته گذشته از سوی سازمان سینمایی اسامی فیلم های اکران نوروز 1403 اعلام شد. بر این اساس، فیلم های «تمساح خونی»، «بی بدن»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی»، «نوروز» و «ایلیا در جست وجوی قهرمان» برای اکران نوروزی انتخاب شده اند. آثاری که از بیست و سوم اسفندماه و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان روی پرده خواهند رفت.

در همین ارتباط، محمد خزایی رییس سازمان سینمایی کشور در گفتگو با خبرنگار مجله برترین ها عنوان کرد: پس از پایان جشنواره فیلم فجر همکاران من در سازمان سینمایی جلسات کارشناسی متعددی داشتند. گفتگو های مفصلی صورت گرفت و به این جمع بندی رسیدیم که با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز فیلم هایی داشته باشیم که ز حیث ژانر برای مخاطبان دارای تنوع باشند.

رییس سازمان سینمایی در گفت وگو با آنا:

درنظر گرفتن تنوع ژانر برای اکران نوروز 1403

وی اظهار کرد: هفت فیلمی که در سبد اکران نوروزی جانمایی شده است و از بیست و سوم اسفندماه روی پرده می رود، گستره ژانری خوبی دارد و از سینمای دفاع مقدس تا سینمای کودک و نوجوان، اجتماعی، ورزشی و کمدی را در برمی گیرد.

خزایی گفت: در سال 1403 فیلم ها با آیین نامه جدید اکران روی پرده می روند که به نوعی بازگشت به شیوه قدیم و مبتنی بر فرمول تعداد هفته و کف فروش است. اگر این هفت فیلم در جذب مخاطب موفق باشند، اکران آنها پس از عید فطر هم ادامه پیدا خواهد کرد، اما اگر فیلمی طی مدت زمان مشخص شده حد نصاب لازم در جذب مخاطب را نداشته باشد مطابق با آیین نامه تصمیم گیری خواهد شد. در این صورت تا سقف 4 فیلم جدید همزمان با عید سعید فطر به روی پرده خواهند رفت؛ بنابراین فیلم ها باید از تمام ظرفیت خود در بازه زمانی تعیین شده برای اکران استفاده کنند تا بیشترین جذب مخاطب را داشته باشند.

یک پیش بینی برای سینمای ایران در سال جدید

رییس سازمان سینمایی افزود: علاوه بر فیلم هایی که در جشنواره چهل و دوم فیلم فجر از آنها رونمایی شد، فیلم های دیگری هم داریم که من به واسطه جایگاه حقوقی خودم در سازمان سینمایی آنها را دیده ام بنابر این می توانم بگویم ان شاالله اقتصاد خوبی برای سینمای ایران در سال 1403 پیبش بینی می کنم.

خزایی تصریح کرد: البته وقتی از اقتصاد سینما صحبت می کنید، شاخص های متنوع و متفاوتی در آن تاثیرگذار هستند، یعنی چه بسا فیلمی که به نظر می رسید در گیشه موفق باشد فروش خوبی را تجربه نکند یا در زمان اکران فیلم ها فضایی ایجاد شود که مردم تمایل کمتری به سینما رفتن داشته باشند. سینما یک مقوله چند بُعدی اجتماعی است که با شرایط جامعه از یک سو و ذایقه مردم از سوی دیگر سر و کار دارد؛ اما فکر می کنم در مجموع سال 1403 سال موفقی برای سینمای ایران باشد.

رییس سازمان سینمایی در گفت وگو با آنا:

رییس سازمان سینمایی گفت: در سال 1402 رکورد هایی برای سینمای ایران ثبت شد که تلاش می کنیم ادامه پیدا کند. در حوزه تولید، اشتغالزایی، همکاری های بین المللی، زیرساخت های فنی و کادرسازی کار های بزرگی انجام شده است که تلاس می کنم در سال 1403 هم این روند را داشته باشیم تا آن نشاط و امیدی که امسال به بدنه جامعه سینمایی کشور تزریق شد در سال بعد هم ملموس باشد. از سوی دیگر به شکل جدی تصمیم هایی که در حوزه بیمه و معیشت بازیگران گرفته شده است را هم پیگیری خواهیم کرد.

رییس سازمان سینمایی از سازوکار اکران نوروز 1403 گفت/ پیش بینی خزایی از سینمای ایران در سال جدید

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رییس سازمان سینمایی از سازوکار اکران نوروز 1403 گفت/ پیش بینی خزایی از سینمای ایران در سال جدید" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رییس سازمان سینمایی از سازوکار اکران نوروز 1403 گفت/ پیش بینی خزایی از سینمای ایران در سال جدید"، کلیک کنید.