صدای هشدار از دروازه جهنم بلند شد

به گزارش مجله برترین ها، پایایخبندان یا خاک همیشه منجمد، همانطور که از نامش پیداست لایه‌ ضخیمی از خاک سطح زمین است که همیشه یخ زده‌اند. حداقل تا پیش از این همیشه یخ‌زده بودند.

با آب شدن پایایخبندان تجزیه تمام جانوران و گیاهانی که قرن‌های متمادی در دل آن منجمد شده بودند، آغاز می‌شود. تجزیه این حجم از گیاه و حیوان حبس شده در خاک همیشه منجمد آزاد شدن حجم عظیمی از متان و دی‌اکسید کربن را در پی دارد.

هشدار بزرگ دروازه جهنم برای آینده جهان

متان و دی‌اکسید کربن از قدرتمندترین گازهای با اثر گلخانه‌ای هستند که باعث تشدید گرمایش جهانی و در پی آن ذوب سریع‌ترین خاک همیشه منجمد می‌شوند و این چرخه ادامه پیدا می‌کند.

خاک همیشه منجمد ۱۵ درصد از خشکی‌های نیمکره شمالی زمین را تشکیل می‌دهد و ناگفته پیداست که چه حجم عظیمی از کربن را در خود نهفته دارد که آزاد شدنش برای آینده زمین فاجعه‌بار خواهد بود.

در ««دروازه جهنم» دهان باز کرد» بیشتر درباره دهانه باتاگایکا بخوانید.

۵۸۵۸

صدای هشدار از دروازه جهنم بلند شد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صدای هشدار از دروازه جهنم بلند شد" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صدای هشدار از دروازه جهنم بلند شد"، کلیک کنید.