اجازه ندهیم فرهنگ ایثار و شهادت به فراموشی سپرده شود

اجازه ندهیم فرهنگ ایثار و شهادت به فراموشی سپرده شود

مجله برترین ها/گیلان استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید تولیدات فاخر فرهنگی با رویکرد شهدا در جامعه گسترش یابد، گفت: نباید اجازه دهیم فرهنگ ایثار و شهادت به فراموشی سپرده شود، زیرا هدف دشمن نیز همین امر است.

اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز، ۱۳ مردادماه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم در راستای توسعه موزه دفاع مقدس استان، گفت: از جنبه حقیقی وظیفه ما ادای دین به شهدا است زیرا هر آنچه در کشور داریم از شهدا و امام شهداست.

وی با تاکید بر بازگو کردن دلاوری‌های رزمندگان اسلام در طول ۴۵ سال گذشته بیان کرد: رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول تاریخ ۴۵ ساله انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورا و فداکاری‌های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در روز عاشوراست.

استاندار گیلان نقش جهاد تبیین در توسعه فرهنگ شهادت در بین نسل جدید را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: نسل‌های حال و آینده باید به ارزش‌های شهدا توجه کنند و این امر بدون جهاد تبیین و بازگو کردن رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس تحقق نخواهد یافت.

عباسی با بیان اینکه جوانان ما دل در گرو اهل بیت(ع) و شهدا دارند، افزود: به عمق راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی باید بیشتر توجه شود و در مراسم یادواره شهدا باید به جوانان و نسل جدید میدان دهیم و آنان را به چنین مراسمی بیاوریم.

وی با اشاره به وجود شهدای گمنام و همچنین شهدای شاخص در گیلان بیان کرد: در گیلان شهدای گمنام زیادی وجود دارند که خانواده های آنان گنجینه اسرار هستند، از این رو نباید اجازه دهیم فرهنگ ایثار و شهادت به فراموشی سپرده شود، زیرا هدف دشمن نیز همین امر است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید تولیدات فاخر فرهنگی با رویکرد شهدا در جامعه گسترش یابد، گفت: وظیفه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انتشار خاطرات والدین شهدا و تولید محتوای فرهنگی با همکاری دیگر نهادهای مرتبط با همین امر است.

وی رژیم صهیونسیتی را یک رژیم جعلی تبهکار معرفی کرد و افزود: این باند جنایتکار تنها هدفش ترور، کودک‌کشی و جنایت علیه بشریت است.

عباسی با بیان اینکه در مراسم یادواره شهدا باید به بازگو کردن پیام شهدا توجه ویژه شود، گفت: مردم و مسئولان در طول ۴۵ سال گذشته همواره از شهدا تمسک جستند و با توکل به شهدا و امام شهدا بر مشکلات و فتنه‌های متعدد فائق آمدند.

استاندار گیلان با تاکید بر احیای عزت دین مبین اسلام توسط امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) برای احیای اسلام، انقلاب اسلامی را پایه‌ریزی کرد زیرا عزت اسلام و ملت ایران در دوران ستمشاهی در حال نابودی بود و اینچنین بعد از ۱۴۰۰ سال و از قیام امام حسین(ع)، سرانجام در سال ۵۷ اسلام بر کفر پیروز شد.

پایان خبر مجله برترین ها

اجازه ندهیم فرهنگ ایثار و شهادت به فراموشی سپرده شود

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اجازه ندهیم فرهنگ ایثار و شهادت به فراموشی سپرده شود" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اجازه ندهیم فرهنگ ایثار و شهادت به فراموشی سپرده شود"، کلیک کنید.