هشدار هواشناسی سمنان درباره گرمای ۴۷ درجه سانتیگرادی

هشدار هواشناسی سمنان درباره گرمای ۴۷ درجه سانتیگرادی

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل هواشناسی سمنان روز شنبه به رسانه‌ها ابراز کرد: هشدار زرد شماره ۱۷ همچنان اعتبار دارد و هشدار زرد جدیدی با توجه به موج گرما اعلام می‌شود.

ایرج مصطفوی افزود: هشدار سطح زرد شماره ۱۸ استان مربوط به فردا یکشنبه تا روز چهارشنبه است که افزایش دما و ماندگاری هوای گرم در استان طی ۱۰ روز آینده با افزایش گرادیان فشار و وزش باد شدید، تندباد‌های لحظه‌ای و گرد و خاک، دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به نوع مخاطره در این هشدار زرد بیان کرد: افزایش نسبی دما، ماندگاری هوای گرم در استان افزایش در دمای بیشینه و کمینه بیشینه دما در مناطق مرکزی و جنوبی استان به حدود ۴۰ تا ۴۷ درجه و کمینه دما در این نقاط به حدود ۳۰ تا ۳۵ درجه می‌رسد.

وی یادآور شد: در مناطق شمالی استان نیز افزایش دما به طور نسبی پیش‌بینی می‌شود.

احتمال گرمازدگی شهروندان و آتش‌سوزی در طبیعت

مدیرکل هواشناسی سمنان با اشاره به اینکه وزش باد شدید و تندباد‌های موقت و گرد و خاک در بیشتر نقاط به ویژه نواحی شرقی و جنوبی استان رخ می‌دهد، ادامه داد: در اثر افزایش دما، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، افزایش احتمال گرمازدگی به ویژه برای گروه‌های حساس، افزایش احتمال آتش‌سوزی در مراتع و نواحی جنگلی به دلیل گرمای هوا و همراهی با باد شدید، احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در بخش کشاورزی و دامداری، و احتمال خسارات ناشی از باد شدید، دور از انتظار نیست.

به گفته این مسوول، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی آب و برق در این مدت، خودداری از تردد‌های غیرضروری و کاهش فعالیت‌های ورزشی در فضای باز در ساعات گرم روز به ویژه برای گروه‌های حساس، خودداری از آبیاری مزارع و باغ‌ها در ساعات گرم روز، پرهیز از روشن کردن آتش در مراتع و نواحی جنگلی و یا در صورت روشن کردن، اطمینان از خاموش کردن کامل آن پیش از ترک محل، مهمترین توصیه‌ها در این هفته است.

طبق آمار هواشناسی، رکورد گرم‌ترین تابستان و بالاترین دما در استان سمنان در حسینان شهرستان دامغان با ۴۸ و ۶ دهم درجه سانتی‌گراد طی تابستان ۱۳۹۳ به ثبت رسید.

هشدار هواشناسی سمنان درباره گرمای ۴۷ درجه سانتیگرادی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدار هواشناسی سمنان درباره گرمای ۴۷ درجه سانتیگرادی" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدار هواشناسی سمنان درباره گرمای ۴۷ درجه سانتیگرادی"، کلیک کنید.