عکس | کوچک‌ترین پرنده جهان

به گزارش مجله برترین ها، خانواده‌ی مرغ مگس‌خوار به‌طور کلی از نظر اندازه گروهی بسیار کوچک محسوب می‌شود، اما مرغ مگس زنبوری واقعاً بسیار کوچک است. طول نرهای این گونه فقط ۵٫۵ سانتی‌متر است، یعنی صرفا کمی بزرگ‌تر از ارتفاع متوسط ​​کارت اعتباری؛ در حالی که طول ماده‌ها به حدود ۶٫۱ سانتی می‌رسد. حدود نیمی از این طول از دم و منقار تشکیل شده است.

عکس | کوچک‌ترین پرنده جهان

به نقل از زومیت، مرغ‌های مگس زنبوری فوق‌العاده سبک هستند. یک سکه را در دست خود بگذارید؛ وزن این پرنده تقریباً یکسان یا حتی کمتر از آن است. وزن نرها به ۱٫۹۵ گرم و ماده ها به ۲٫۶ گرم می‌رسد. حدود ۲۲ تا ۳۴ درصد از وزن آن‌ها را عضله تشکیل می‌دهد که مخصوصاً برای تطابق با نیازهای پرواز سازگار شده است.

بال‌های کوچک مرغ مگس زنبوری بسیار سریع به هم می‌خورد (۸۰ بار در ثانیه) و صدای ویزویزی شبیه صدای زنبور ایجاد می‌کند که به همین‌خاطر، هم‌نام این حشره است.

۵۸۵۸

عکس | کوچک‌ترین پرنده جهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عکس | کوچک‌ترین پرنده جهان" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عکس | کوچک‌ترین پرنده جهان"، کلیک کنید.