نرخ باروری در کشور‌های ثروتمند چه میزان است؟

نرخ باروری در کشور‌های ثروتمند چه میزان است؟

آفتاب‌‌نیوز :

در گزارشی از سازمان توسعه و همکاری اقتصادی آمده است که نرخ زادوولد در برخی از ثروتمندترین کشورهای جهان به شدت کاهش یافته است و احتمالا این کاهش به دلیل نگرانی‌های اقتصادی پایین خواهد ماند.

به نقل از رویترز، در مقاله‌ای آمده است، در حال حاضر خانواده‌های ساکن بسیاری از کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی تصمیم می‌گیرند که در آینده فرزنددار بشوند یا خیر.

نرخ باروری کل در این کشورها به ۱.۵ فرزند به ازای هر زن در سال ۲۰۲۲ رسید که از ۳.۳  سال ۱۹۶۰ به‌طور متوسط ‌کاهش یافته است. نرخ باروری کل بسیار پایین در کره با ۰.۷ و ایتالیا و اسپانیا، هر کدام با ۱.۲ فرزند در هر زن اعلام شد.

میانگین سن زایمان زنان از ۲۸.۶ در سال ۲۰۰۰ به ۳۰.۹ در سال ۲۰۲۲ در اقتصادهای بزرگ صنعتی افزایش یافت.

بر اساس داده‌های سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، در میان زنان متولد ۱۹۳۵ و ۱۹۷۵، درصد زنان بدون فرزند در استونی، ایتالیا، ژاپن، لیتوانی، لهستان، پرتغال و اسپانیا ۲ برابر شد.

نرخ باروری در کشور‌های ثروتمند چه میزان است؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نرخ باروری در کشور‌های ثروتمند چه میزان است؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نرخ باروری در کشور‌های ثروتمند چه میزان است؟"، کلیک کنید.