قهوه برای کبد چرب خوب است

آیا قهوه سالم است و مصرفش برای کبد فایده دارد؟ پاسخ این سوال کاملا مثبت است. تاثیرات خوب قهوه روی کبد کاملا مشخص و واضح است. علم نشان می دهد که قهوه برای کبد مفید است.علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که قهوه می تواند خطر ابتلا به فیبروز کبدی ، سیروز کبدی و سرطان کبد که همگی به دلیل شرایط بد کبد رخ می دهند را هم کاهش بدهد.بیماری کبد چرب غیرالکلی، بیماری کبد چرب الکلی یا عفونت های ویروسی مانند امکان تبدیل شدن به شرایط وخیم تر مثل فیبروز، سیروز و سرطان را دارند. فیبروز به افزایش و گسترش بافت فیبروتیک در کبد گفته می شود که در صورت عدم درمان، عملکرد کبد را دشوار و مختل می کند.

قهوه برای کبد چرب خوب است

ادامه یافتن فیبروز و سیروز می تواند به سلول های کبدی آسیب برساند و خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش دهد. جالب است بدانید تحقیقات علمی نشان می دهد که مصرف قهوه با کاهش خطر ابتلا به این بیماری های کبدی ارتباط دارد.

آیا قهوه برای بیماری کبد چرب غیرالکلی مفید است؟

نکته جالب توجه این است که تحقیقات نشان می دهد مصرف قهوه، بدون در نظر گرفتن آسیب شناسی بیماری، با بهبود وضعیت کبد همراه است.  کبد چرب را سه سوته درمان کنید .در میان تحقیقاتی که عمدتاً روی بیماری و سندرم متابولیک متمرکز بوده اند مشخص شده است که مصرف قهوه دارای اثرات محافظتی از کبد در برابر پیشرفت بیماری است.

با این حال توجه به این نکته مهم است که نوشیدن قهوه به تنهایی راه مطمینی برای پیشگیری یا معکوس کردن بیماری کبد چرب غیرالکلی نیست. اگر رژیم غذایی تان پر نمک، پر چرب یا پر از کربوهیدرات های تصفیه شده باشد، نوشیدن قهوه کمک چندانی نخواهد کرد یا خیلی کند اثر می کند. اما پیروی از رژیم غذایی و سالم و طراحی شده برای معکوس کردن کبد چرب، اثرات مصرف قهوه روی کبد را تقویت می کند.

چرا قهوه برای کبد چرب خوب است؟

خب، درست است که قهوه به تنهایی یک راه حل جادویی برای بیماری کبد چرب نیست؛ اما یک افزدونی عالی به است که به کاهش التهاب و محافظت در برابر پیشرفت بیماری کبد چرب کمک زیادی می کند. برای استفاده بیشتر از قهوه، حتما باید آن را با یک رژیم غذایی حاوی میوه، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و پروتیین با کیفیت بالا و کاهش مصرف تصفیه شده، مواد غذایی شیرین و پر قند و ترکیب کنید.

گذشته از اثرات ضد التهابی و ضد فیبروتیک و همینطور اثر محافظتی روی کبد، کافیین موجود در قهوه نیز باعث افزایش انرژی شما می شود و کمک می کند تا روزتان را با انرژی بیشتری شروع کنید. حتی می تواند انرژی اضافی برای ایجاد انگیزه در تمرینات ورزشی را فراهم کند و در عین حال اشتهای شما را هم از بین می برد.

اما با وجود اینهمه تنوع در محصولات و نوشیدنی های قهوه چطور می توان سالم ترین قهوه را انتخاب کرد؟ بیایید با هم بهترین انواع قهوه و نوشیدنی های قهوه که به درمان و معکوس کردن بیماری کبد چرب کمک می کنند را با هم مرور کنیم.

بهترین نوع قهوه برای کبد چرب کدام است؟

حالا آیا نوع خاصی از قهوه وجود دارد که بیشترین خاصیت درمانی را داشته باشد؟ یکی از تحقیقات انجام شده در یک مجله علمی نشان می دهد که قهوه دم شده به روش قطره ای از نظر پیشگیری از فیبروز در مقایسه با بهتر عمل می کند. این تحقیق نشان می دهد که چون اسپرسو اغلب با لاته مصرف می شود، همین مساله می تواند باعث کاهش خواص حفاظت از کبد بشود.

ولی آیا این مساله به این معناست که باید مصرف اسپرسو را متوقف کرد؟ قطعا نه. مقالات منتشر شده درباره نوع قهوه یا اجزای تشکیل دهنده قهوه که مسیول فعالیت ضد فیبروتیک هستند هنوز کاملا قطعی نیستند. اگر بخواهید می توانید انواع قهوه را با هم مخلوط کنید یا بعد از ظهرها یک فنجان قهوه به روش قطره ای دم و میل نمایید. این روش راه مطمینی برای اطمینان از مزایای ضد فیبروژنیک قهوه است.

افراد مبتلا به کبد چرب چند فنجان قهوه در روز می توانند بنوشند؟

حالا آیا باید خودتان را در قهوه غرق کنید؟ نه. قرار نیست به خاطر مصرف بیش از حد قهوه کافیین دارد چار برخی عوارض جانبی مثل احساس بی حسی یا مشکلات خواب مانند شوید. اگر به بیماری کبد چرب غیر الکلی مبتلا هستید، مقدار طبیعی قهوه شما کافی است.

ایده ها و نکات مربوط به مصرف قهوه سالم در خانه

گذشته از اینکه چه روشی را برای تهیه قهوه ترجیح می دهید، راه هایی وجود دارد که با انجام آنها هم طعم خوب قهوه را حس می کنید و هم مطمین می شوید که قهوه سالمی مصرف کرده اید. نکات زیر به شما کمک می کنند تا قهوه سالم و مفیدی بنوشید. و یا از محصولات دکتر بیز استفاده کنید.این مورد مهمترین نکته موقع تهیه قهوه است. یادتان باشد که قسمت مفید قهوه، خود قهوه است. مواد افزودنی قندی و چربی ها که طعم قهوه را بیشتر و دلچسب تر می کنند اغلب اوقات باعث کاهش فواید قهوه برای سلامتی می شوند.

جایگزین های خوب پیدا کنید

اگر طعم قهوه ساده را دوست ندارید با انتخاب های استراتژیک می توانید طعم دلخواهتان را به قهوه بدهید. در ادامه به برخی از این جایگزین های خوب اشاره می کنیم.

1- شیر بدون چربی

جایگزین کردن شیر پر چرب یا خامه شیر بدون چربی می تواند در عین حال که چربی قهوه شما را به طور چشمگیری کاهش می دهد، پروتیین زیادی به بدنتان برساند. چربی اشباع موجود در شیر پر چرب و پنیرها از عوامل موثر در ابتلا به کلسترول بالا، سندرم متابولیک و بیماری های قلبی است.

اگر برایتان سخت است که یکدفعه شیر پر چرب را کنار بگذارید، ابتدا سعی کنید آن را با شیر 1% یا 2% جایگزین کنید. با اینکه شیر کم چرب چربی اشباع شده خیلی کمی دارد اما می تواند مقداری خامه در قهوه تان ایجاد کند و به آن طعم بدهد. وقتی به شیر کم چرب عادت کردید شیر بدون چربی را امتحان کنید. حتی می توانید شیر 1% و شیر بدون چربی را با هم مخلوط کنید.

2- شیر نارگیل

اگر واقعاً هوس یک قهوه خامه دار کرده اید شیر نارگیل گزینه خوبی برای شماست. شیر نارگیل پرچرب حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده است؛ بنابراین سعی کنید از آن در مقدار کم استفاده کنید. البته بدن شما چربی اشباع شده در شیر نارگیل را نسبت به چربی های اشباع موجود در محصولات حیوانی پرچرب به روش متفاوتی پردازش می کند. طول زنجیره چربی های اشباع شده موجود در محصولات حیوانی بلندتر است و به همین دلیل پردازش آن برای بدن دشوارتر است.دمنوش کبد چرب دکتر بیز را هم برای درمان کبد چرب نوش جان کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قهوه برای کبد چرب خوب است" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قهوه برای کبد چرب خوب است"، کلیک کنید.