بایدن از زلنسکی عذرخواهی کرد

بایدن از زلنسکی عذرخواهی کرد

به گزارش مجله برترین ها جو بایدن، رییس جمهور آمریکا به ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود گفت: «من بابت چندین هفته تاخیر در تصویب لایحه کمک نظامی به کی یف عذرخواهی می کنم چون ما برای تصویب این لایحه به مشکل برخوردیم.»

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، وی ادامه داد: «مقصر اصلی این تاخیر جمهوری خواهان بودند اما آمریکا به صورت کامل از اوکراین در جنگ با روسیه حمایت می کند.»

به نقل از مجله برترین ها کنگره آمریکا در نهایت با بسته 61 میلیارد دلاری کمک به اوکراین در آوریل 2024 موافقت کرد و ارسال تسلیحات به اوکراین اکنون در جریان است. روز جمعه نیز بایدن بسته کمکی 225 میلیون دلاری به اوکراین را اعلام کرد که با هدف احیای شبکه برق آسیب دیده این کشور در نظر گرفته شده است. همچنین این بسته کمکی برای سیستم دفاع هوایی اوکراین نیز اختصاص می یابد.

دیدار بین بایدن و زلنسکی و تعهد حمایت کامل از اوکراین در برهه ای جدی از جنگ کی یف و روسیه انجام شده است.

زلنسکی نیز از بایدن بابت حمایت چشمگیر از سوی آمریکا در نبرد علیه روسیه قدردانی کرد و تلاش های آمریکا را با جنگ علیه هیتلر مقایسه کرد.

رییس جمهور اوکراین ادامه داد: «در خلال جنگ دوم جهانی، آمریکا به نجات جان انسان ها و نجات اروپا کمک کرد. ما روی حمایت های آمریکا و همراهی اش حساب می کنیم.»

دیدار زلنسکی و بایدن در مراسم سالگرد نرماندی نخستین دیدار بین سران آمریکا و اوکراین از دسامبر است.

اگرچه دیدار بین دو طرف تمامی توقعات زلنسکی را از آمریکا برآورده نکرد اما تغییر رویکرد بایدن در استفاده از تسلیحات آمریکایی علیه اهدافی در داخل خاک روسیه که مورد حمایت دیگر کشورهای عضو ناتو نیز قرار گرفته، احتمال واکنش متقابل از سوی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را در پی دارد.

311311

بایدن از زلنسکی عذرخواهی کرد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بایدن از زلنسکی عذرخواهی کرد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بایدن از زلنسکی عذرخواهی کرد"، کلیک کنید.