نحوه استفاده از قارچ گانودرما

اگر شما نیز نام قارچ گانودرما را شنیده باشید، به دنبال پاسخ این سوال خواهید بود که قارچ های گانودرما چه هستند و چه فوایدی دارند؟ شاید تصور کنید که تمامی قارچ های قرمز سمی و مضر هستند؛ اما اینطور نیست. گانودرما نوعی قارچ قرمز رنگ است که امروزه در سراسر جهان شناخته شده و دارای مصارف خوراکی و دارویی است؛ چراکه خواص بسیاری دارد. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با این قارچ آشنا شده و به ارزش غذایی، فواید و کاربرد آن پی ببرید.

نحوه استفاده از قارچ گانودرما

گانودرما چیست؟

قارچ گانودرما (Ganoderma Mushrooms) به صورت خودرو بر روی تنه درختان و بافت های چوبی ایجاد می شود اما در سال های اخیر در مزارع پرورش قارچ کشت می شود. این قارچ دارای 80 گونه مختلف است که ظاهری متفاوت از قارچ های چتری دارد. شکل هاگدان گیاه، شبیه به کلیه انسان است و رنگ قرمز یا قهوه ای دارد. طبع گانودرما سرد و تر بوده و حاوی 400 ماده غذایی ارزشمند است. این قارچ خواص درمانی بسیاری دارد و از گذشته در کشورهای آسیای شرقی جایگاه ویژه ای در طب سنتی داشته است. مردم ژاپن در گذشته این قارچ را به عنوان پادشاه گیاهان دارویی می شناختند و برای آن ارزش زیادی قایل بوده اند. در آن زمان استفاده از گانودرما تنها برای پادشاهان و بزرگان فراهم بوده است و مردم عادی به آن دسترسی نداشتند.

در چین باستان از قارچ گانودرما برای درمان بیماری های زیادی استفاده می شد و آن را ترکیبی برای افزایش طول عمر و جوانی می دانستند. ارزش غذایی قارچ گانودرما : در حدود 90 درصد این قارچ از آب تشکیل شده است و ده درصد دیگر آن شامل پروتیین، چربی، کربوهیدرات، فیبر و خاکستر می باشد. پروتیین موجود در این قارچ سرشار از لیزین و لوسین است و همچنین کلیه اسیدهای آمینه را تامین می کند. میزان چربی کم موجود در قارچ گانودرما و دیابت آن را به ماده غذایی مفیدی برای بدن تبدیل کرده است. این قارچ انواع ویتامین های گروه B، E، C و D را برای بدن تامین خواهد کرد. برخی مواد معدنی موجود در این قارچ در هر 100 گرم از آن در جدول زیر ارایه شده است. گانودرما بر روی کنده درخت یا بسترهای متشکل از براده های چوب رشد می کند.

گانودرمای خشک شده کاملاً سخت می باشد و مولکول های دارویی در میان کیتین غیر قابل هضم قرار دارند. در نتیجه برای تولید دمنوش گانودرما، به دم کردن قارچ به مدت طولانی (طولانی تر از زمان مورد نیاز برای دم کردن چای های سنتی) نیاز می باشد، تا مولکولهای دارویی آزاد شده و به درون آب وارد شوند. روش های مصرف گانودرما چیست؟ در زمان مصرف گانودرما برای دم کردن گانودرما، نیاز به آب و قارچ خشک و یا پودر شده می باشد. برای استخراج مولکول های دارویی گانودرمای پودر شده بهتر است. هرگز از لوازم خانگی برای پودر کردن استفاده نکنید، چون به احتمال زیاد تیغه دستگاه خواهد شکست. میزان مصرف گانودرما، استاندارد توصیه شده گانودرما روزانه بین 3 تا 5 گرم است، هرچند مصرف تا 15 گرم نیز برای بیماری های جدی تجویز شده است. 3 گرم قارچ حدودا معادل یک قاشق غذاخوری سرپر است.

به منظور استخراج کامل مولکولهای دارویی، پودر قارچ را درون آب در حال جوش بریزید و بگذارید، تا 2 ساعت دم بکشد و پس از صاف کردن دمنوش را صرف کنید. فرآیند دم کردن را تا جایی که نوشیدنی بدون رنگ و مزه شود می توانید ادامه دهید. با توجه به مزه تلخ این نوشیدنی می توانید ترکیبات گیاهی دیگر مانند زنجبیل یا چای سبز به دمنوش اضافه کنید یا با عسل نوشیدنی را صرف کنید. واکنش های آلرژیک از جمله دل درد بسیار نادر است، اما ممکن است رخ دهد. برای مصرف بار اول توصیه می شود مقدار کمی از قارچ را مصرف کنید تا از واکنش های شدید پرهیز شود. دمنوش را تا چند روز می توانید در یخچال نگه داری کنید. بنابراین می توانید جهت صرفه جویی در وقت، مقادیر زیاد آن را یک جا دم کرده و در یخچال نگه داری نمایید.

در رابطه با میزان و طرز مصرف گانودرما باید به این نکته توجه داشت که در هر روشی که قصد آماده سازی قارچ گانودرما را دارید لازم است که ابتدا آنرا آسیاب نمایید. پس اگر قارچ گانودرما سالم (آسیاب نشده) را تهیه کرده اید, لازم است که ابتدا توسط دستگاه های آسیاب ویژه دانه های سخت, آنرا آسیاب کرده و به پودر تبدیل نمایید. البته با توجه به ساختار این قارچ, پس از آسیاب آنچنان به صورت پودر در نمی آید و محصول به دست آمده, مطابق با تصاویر زیر خواهد شد. میزان مصرف روزانه معمول قارچ گانودرما 1 تا 3 گرم می باشد. اگر تازه شروع به مصرف کرده اید, بهتر است که برای سازگار شدن بدن با آن, در سه هفته اول, روزی یک گرم مصرف نمایید. قهوه لاته گانودرما برای چاقی چگونه می تواند به شما کمک کند؟

قهوه فوری لاته دکتر بیز برای چاقی ، یک موجود کمیاب در دنیای قهوه است که اخیراً بسیار محبوب شده است. این نوع ویژه از قهوه حاوی قارچ گانودرما است که به عنوان “قارچ طلایی” نیز شناخته می شود. از نظر طعم و عطر، قهوه لاته گانودرما با سایر انواع قهوه های گانودرما متفاوت نیست، اما از نظر خواص بهداشتی و مزایای سلامتی بی نظیری دارد. در این مقاله، ما به بررسی مزایای قهوه لاته گانودرما برای کاهش چاقی پرداخته و نحوه مصرف آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. برای اینکه خیالتون بیشتر راحت بشه درباره اثر گذاری قارچ و قهوه گانودرما لاته برای چاقی یک مقاله معتبر جهانی برای شما آورده ایم.لطفا اینجا کلیک کنید

سپس آنرا به 2 تا 3 گرم برسانید. مصرف مقادیر بیشتر تا 5 گرم نیز با مشورت پزشک و با توجه به سازگاری بدن امکان پذیر می باشد. هر چند مقادیر مورد نظر را میتوانید در یک وعده مصرف کنید, اما بهتر است که در دو سه نوبت مصرف کرده تا مواد موثره آن به صورت پیوسته تر به بدن وارد شود. توجه فرمایید که وزن گانودرما در یک قاشق غذاخوری سرپر حدود دو گرم می باشد. مصرف گانودرما پیش از وعده های غذایی موثرتر است هر چند اگر مشکل گوارشی دارید, میتوانید پس از غذا آنرا مصرف کنید. یکی از فواید مصرف این قارچ تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق افزایش تعداد گلبول های سفید خون است. گلبول های سفید همچون سدی در برابر عوامل بیماری زا عمل می کنند. تنظیم فعالیت سیستم ایمنی و همچنین کمک به سوخت وساز سلول ها از خواص مصرف این قارچ محسوب می شود.

قارچ گانودرما حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان است که به کاهش سطح رادیکال های آزاد کمک کرده و موجب سم زدایی پوست می شود. همچنین افزایش جریان خون در اثر مصرف گانودرما برای سلول های پوستی مفید خواهد بود. در نتیجه مصرف این قارچ برای درمان آسیب های پوستی، زخم، جوش و آکنه توصیه می شود. ترکیبات موجود در گانودرما از تخریب بافت های پوستی و پیری زودرس پوست جلوگیری می کنند. قهوه گانودرما دکتر بیز برای پیسی را به روش های مختلفی می توان مصرف کرد. اما در تمامی این روش ها لازم است که قارچ را آسیاب کرده و به پودر تبدیل نمایید. قارچ گانودرما لوسیدوم پرورشی به علت جنس و بافتی که دارد با آسیاب کردن نیز کاملا پودر (مانند زردچوبه یا مواد دیگر) نخواهد شد. اما برای مصرف در همین اندازه که در تصویر پایین مشاهده می کنید کافی است.

میزان مصرف قارچ گانودرما

مقدار مصرف قارچ گانودرما  روزانه 1 الی 3 گرم می باشد که توصیه می شود با یک گرم در روز شروع به مصرف کنید و بعد از بیست روز این مقدار را به دو گرم در روز برسانید. (ایده آل 2 الی 3 گرم در روز است) یک قاشق غذاخوری معادل دو گرم می باشد. برای تاثیرگذاری بیشتر بهتر است این مقدار در دو یا سه وعده و قبـل از وعده های غذایی مصرف شود. برای مثال اگر روزانه 2 گرم مصرف می کنید آن را به دو وعده یک گرمی در روز با فاصله زمانی تقسیم نمایید. بهتر است که این قارچ قبل از وعده های غذایی مصرف شود اما اگر دچار مشکلات گوارشی یا معده هستید بهتر است پس از وعده غذایی مصرف کنید. توجه: بیشترین میزان مصرف برای بیماری های خاص نظیر سرطان پنج گرم در روز با مشورت پزشک می باشد. همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم قارچ گانودرما را به روش های مختلفی میتوان مصرف نمود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نحوه استفاده از قارچ گانودرما" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نحوه استفاده از قارچ گانودرما"، کلیک کنید.