امدادرسانی به 42 شناور مضطر و نجات 172 دریانورد

مجله برترین ها/بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در سال 1402 با امدادرسانی به 42 شناور مضطر 172 دریانورد از خطر غرق و فوت در آب های این استان نجات پیدا کردند.

به گزارش مجله برترین ها ، محمد شکیبی نسب روز چهارشنبه در توضیح این خبر اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع 42 شناور در آب های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آبگرفتگی، نقص فنی و آتش سوزی بوده است.

وی بیان کرد: در سال 1402 از مجموعه شناورهای مواجه با شرایط مضطر موتورلنج های باری با 25 حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

شکیبی نسب ادامه داد: پارسال، بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با 12 و 9، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با هفت، خارگ و دیلم به ترتیب با چهار و سه سانحه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سال گذشته با حضور به موقع شناورهای ناجی همچنین به 70 نیاز پزشکی خدمه شناورها در آب های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی نسب با اشاره به فوت 2 نفر به دلیل غرق شدگی در آب های استان، ادامه داد: براساس بررسی های انجام شده بیشترین شرایط مضطر شناورها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می رود دریاروی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

وی افزود: دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطرار می توانند از طریق تماس با سامانه 1550 در اسرع وقت خدمات جستوجو و نجات را دریافت کنند.

شکیبی نسب عنوان کرد: اکنون هفت شناور ناجی در بنادر استان و 6 مرکز جستوجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

پایان خبر مجله برترین ها

امدادرسانی به 42 شناور مضطر و نجات 172 دریانورد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "امدادرسانی به 42 شناور مضطر و نجات 172 دریانورد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "امدادرسانی به 42 شناور مضطر و نجات 172 دریانورد"، کلیک کنید.