مهلت استفاده از یارانه جدید تا چندم فروردین است؟

به گزارش مجله برترین ها، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه طرح فجرانه کالا برگ الکترونیکی تا اردیبهشت 1403 ادامه دارد، گفت: تمام خانوارهای دهک های اول تا هفتم، 2 میلیون و 200 هزار ریال اعتبار بسته تشویقی برای خرید 11 قلم کالا دریافت می کنند.

ایرنا در خبری نوشت:یازده قلم کالا شامل گوشت منجمد گوساله، حبوبات، قند و شکر، برنج، ماکارونی، روغن مایع، گوشت مرغ، تخم مرغ، ماست کم چرب، پنیر و شیر کم چرب تعیین شد که برای هر فرد سرانه ای در نظر گرفته شد که بیشترین سرانه به گوشت اختصاص پیدا کرده است.

نرخ این اقلام در سال 1401 به ارزش 523 هزار و 300 تومان بود که در سال 1402 به 743 هزار و 750 تومان رسیده است، لذا مقرر شد به میزان مابه التفاوت این مبلغ که 220 هزار و 450 تومان است، برای هر فرد اعتبار کالا برگ اختصاص پیدا کند.

مجتبی ظفری پور افزود: شخص نمی تواند کل مبلغ را از یک قلم جنس خریداری کند و هر مبلغ باید برای جنس خود خرج شود که این اتفاق توسط شرکت «فارا» به عنوان مجری در سامانه طراحی و تعریف شده است؛ همچنین هر فروشگاهی نمی تواند از این طرح استفاده کند و تعدادی فروشگاه به این سامانه متصل هستند که قابلیت خرید از آنها وجود دارد.

وی با اعلام اینکه خوزستان به لحاظ تعداد فروشگاه ها در جایگاه خوبی قرار دارد، ادامه داد: در خوزستان 9 هزار و 353 فروشگاه متصل به طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک هستند که از این تعداد هشت هزار و 863 فروشگاه خُرد و 490 فروشگاه زنجیره ای یا هایپرمارکت هستند.

برای اینکه شهروندان فروشگاه های متصل به پایانه را شناسایی کنند می توانند برنامه کاربردی «شما» را نصب کنند و اطلاعات را در آنجا دریافت کنند، همچنین میزان اعتبار کالابرگ خود را ببینند و اگر کسی تلفن هوشمند نداشت از طریق کددستوری #1463*500* هم می توانند کد خرید و اعتبار یارانه خود را بر اساس کدملی ببینند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: برخی از مردم تصورشان این است که برای خرید اقلام تنها باید 220 هزار تومان هزینه کنند در صورتیکه اینگونه نیست و باید خرید داشته باشند و بعد این مبلغ به عنوان تخفیف برای آنها فعال می شود؛ همچنین این تصور وجود دارد که خرید باید به صورت یکجا انجام شود در حالی که مدت زمان طرح در سه مرحله یک ماهه اجرا می شود و شخص می تواند در این بازه به فراخور نیاز خرید داشته باشد.

217

مهلت استفاده از یارانه جدید تا چندم فروردین است؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مهلت استفاده از یارانه جدید تا چندم فروردین است؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مهلت استفاده از یارانه جدید تا چندم فروردین است؟"، کلیک کنید.